Po wybuchu przepływomierza postanowiłem wyrwać chwasta i sprawa wygląda tak
Przepływomierz ma numer na pokrywie taki sam jak poprzedni natomiast pod spodem na plastiku od elektroniki chyba inny. Przypadkowy mechanik w Płocku (dosyć dobrze znany i szanowany) jako nowy fan E24 postanowił to rozsądnie poustawiać, ale zabrakło mu troszkę znajomości auta (sam to przyznał)
poustawiał “na oko” (analizator podobno by zwariował z moim wydechem - wydmuchało chyba którąś uszczelkę spod kolektora) dopływ powietrza.
zabrał się za ustawianie zapłonu i go zatkało ździebko bo kąt wyprzedzenia zapłonu był 40 stopni czy jakoś tak i chciał ustawić na 15 jak we wszystkich samochodach, ale poszedł jeszcze poszukać w katalogach i znalazł że do 81 roku ten kąt miał widełki od 35 do 53 stopni więc postanowił jednak zostawić jak jest czyli 40. I tu pojawia się problem chyba związany właśnie z tym kątem (nie jestem mechanikiem więc nie jestem pewien, a z żadnym nie gadałem jeszcze) przy schodzeniu z obrotów strzela niczym rasowe WRC (najefektowniej po wyprzedzaniu i schodzeniu tak od 140 do 110/h)
albo coś z napięciem, czyli przewody, świece, kopułka lub palec.
Ale stawiałbym na nadpalone zawory lub zawór, jeśli strzela podczas schodzenia z obrotów.
zaraz zaraz … ztego co pamietam to zaplon w jetroniku powinien byc okolo 20 stopni przy ~2000 obr/min z zalozonymi podcisnieniami na mieszku aparatu zaplonowego . tak ustawialem i bylo spox.
a jak w przeplywce nie pogrzebie to nie zyje …
myślę że uda się uratować ten przepływomierz po wybuchu bo poza tym że wygięła się ta pokrywa i poleciała to nie widać ani nie czuć innych uszkodzeń. wiem że to nie ładnie, ale myślę że wyprostuję klapę, przyśrubuję i zobacze co z tego wyjdzie.
Zapłon chętnie bym ustawił ale nigdy tego nie robiłem i się boję więc pewnie podjadę do Mcars, niech to obejrzą fachowcy (chyba że to czynność banalnie prosta to opisz prosze w skrócie).
[ Dodano: 13-10-2006, 10:56 ]